• 9 concert Daan Fre Elise en Elodie sing Sisters

blokje jaar 2 roze
AANMELDEN NIEUWSBRIEF
Naar de andere verhalen:

Zo’n bijzondere verjaardag heb ik nog nooit gevierd. 50 worden in de stad waar je het altijd zo fijn hebt met mensen om je heen die er altijd weer voor zorgen dat je in een warm bad stapt. Het bad was nog warmer geweest als mijn Kees er ook bij was geweest maar dat ging helaas niet lukken. Wij doen het samen nog een keer dunnetjes over.

De heenreis

vliegen 20151104_101742Op woensdag 4 november 2015 zijn Danielle Kienjet [Daan], Frederieke Lievenoogen [Fre] en ik al vroeg vertrokken om met z’n 3’n nog een dagje in Kopenhagen rond te lopen. Alles was anders dan ‘normaal’. Dat begon al op de heenreis.

Kees bracht mij in alle vroegte weg naar station Zaltbommel. Ik zou met de trein naar Den Bosch reizen om daar Daan en Fre te ontmoeten om verder te gaan naar Schiphol. ‘ZOU’, want de treinen reden niet vanwege uitgelopen werkzaamheden aan het spoor. Kees bracht mij naar Den Bosch. Daar bleek geen trein rechtstreeks naar Schiphol te rijden. OK, dan maar zo snel mogelijk een  trein pakken richting Utrecht. En ja hoor, deze volgestouwde stoptrein stopte ook in Zaltbommel. Had ik daar ook best kunnen blijven en een bakkie kunnen doen. Ach, nou ja, maakt niet uit.

Vervolgens strandde we ergens in Amsterdam en besloten we na lang wachten toch een taxi te nemen om het vliegtuig te kunnen halen. Een onwijs aardige Amerikaan bleef steeds bij ons [nou ja, eigenlijk vooral bij Daan] in de buurt omdat hij natuurlijk niet alles meekreeg. Zo in je eentje in het buitenland valt niet mee als er van alles gaat zoals het niet zou moeten gaan. Hij bleek nog aardiger te zijn dan we al dachten. Hij betaalde de taxi naar Schiphol.

In het vliegtuig eindelijk weer eens bij beppen. We zijn alle drie zo druk dat het lastig is om af te spreken.

Appartement

app3  app1   app4  app2
Aangekomen bij het appartement waren we blij verrast. Gezellige inrichting en schoon. Alles wat we nodig hadden, was aanwezig. En dan ook nog een aardige host, Mikkel. Dat werd later natuurlijk verbasterd tot andere namen.

Joe & the Juice
En toen vond ik het mijn beurt om Daan en Fre te trakteren bij mijn ontdekking van de eeuw; Joe & the Juice. Een heerlijk vers uitgeperst sapje en een sandwich met tonijn en avocado. Hoewel we er niet zo uitzien, het was echt heerlijk. Het bezoek aan deze eetgelegenheid werd door hen nog een paar keer herhaald deze trip.

joe en the juice

Deze eerste dag was onze enige dag dat we echt samen konden zijn en we hebben het er lekker van genomen. Heerlijk eten, boottocht, drankjes……volop genieten.

boottocht  dagtrip1 dagtrip2  dagtrip3

Donderdagmorgen ben ik zachtjes uit bed gekropen om onder de douche te gaan en thee te zetten. Zachtjes omdat ik Daan en Fre natuurlijk niet wakker wilde maken. Toen ik in de kamer terugkwam, zaten ze klaarwakker op hun bed en zongen me vrolijk toe. Ook hadden ze de kamer prachtig versierd.

De schatjes. Op mijn kussen lag een geprint A4tje met daarop:

cadeau

Wow, gaaf he? Ik zal eens googelen waar in New York een mooi concert plaatsvindt.

Naar school
Op weg naar school even langs de bakker om 2 taarten te halen. Voor elke klas eentje. Heerlijk om aan te komen en iedereen weer te zien. En omdat ze wisten dat ik jarig was werd ik nog inniger gehugd dan normaal.

Klassiek zingen
20151106_155722-1

Dit seminar stond in het teken van klassiek zingen en klassiek lesgeven. Daar begonnen we direct mee. Rob van der Meule kwam speciaal uit Nederland om les in klassiek zingen te geven. Ik had het nummer Cum Dederit van Vivaldi meegenomen. Prachtig en erg moeilijk voor mij. Veel geleerd over hoe je het aan moet pakken en hoe het zou moeten klinken. Ik vind het hard werken en echt anders dan ritmisch zingen. Ik heb meer gevoel gekregen bij dit genre en veel respect ook.

Verjaardag
In de avond zijn we met een stel heerlijk uit eten geweest voor mijn verjaardag. Natuurlijk was de Nederlandse delegatie er ook bij. Ik voelde me onwijs jarig.

eten verjaardag 3 eten verjaardag 2

Testen
Op zaterdag waren de testen, theorie en praktijk. Het voelde echt weer als vroeger. Onwijs hard gestudeerd en toch het idee hebben dat je niets meer weet. Uiteindelijk viel het mee en weet ik wel waar ik nog aan moet werken. De praktijk was leuk om te doen: “Zing een zin in Neutral met lucht, heel hoog.” “Zing een zin in Edge in het middengebied”. En zo ging het door totdat alles aan de orde was geweest. Kortom, alle stemfuncties in alle toonhoogten, van laag tot heel hoog. Als afsluiting van deze middag, kregen we nog een half uurtje muziekanalyse. De docent laat stukjes muziek met zang horen en wij moeten opschrijven wat je hoort qua stemfunctie, effecten etc…. Soms erg lastig maar wel heel leuk.

Verjaardag 2
Om 17.00 uur, direct  na een middag zwoegen, kreeg ik van Elodie een kleding creditcard van H&M. Ze had geld ingezameld bij alle studenten en ik mocht voor die avond kleding gaan kopen zodat ik er feestelijk uit zou zien om ‘mijn’ verjaardagsfeestje. Wat een idee zeg. Geweldig, wat voelde ik mij jarig toen ik met Elodie, Daan, Fre en Foppe in deze kledingwinkel in de rekken mocht graaien. Ik ben heel mooi aangekleed door Elodie en voelde mij die avond opnieuw helemaal jarig. Vlak voor het concert heeft Elodie mij opgemaakt.

in de make up

En hoe het voelt om 50 te worden? Ach, helemaal prima. Zeker als de studiegenoten je steeds ‘Beauty’ en ‘sexy 50’ noemen……

Concert

Lady in my life met Kristoph uit Polen

Het begon met een prachtig meerstemmig koor dat Happy Birthday zong voor mij.

Ik kreeg nog een ansichtkaart en een mooie paarse bling bling hoed die ik de hele avond op heb gehad. Daarna hele mooie optredens. Ook van Daan, Fre en Foppe. Wat waren ze zenuwachtig maar gelukkig konden ze nu zelf ervaren dat er heel veel respect is van mijn studiegenoten. Ze waren enthousiast en het applaus was hard en lang voor allemaal. En ik? Ik was enorm trots!!

Sisters
Een liedje dat we met z’n drieën hebben ingestudeerd. Van dit nummer waren we alledrie onder de indruk toen we het tijdens een theatervoorstelling hoorden bij Theater Boulevard dit jaar.

Afscheid
En voor je het weet, is de heerlijke tijd in Kopenhagen weer voorbij. Toch wel altijd het gevoel dat ik een paar weken weg ben geweest.
Daan, Fre en ik, moesten natuurlijk op het vliegveld nog langs Joe & the Juice waardoor we bijna als laatste het vliegtuig inliepen. Op Schiphol liet mijn koffer zich als eerste zien op de bagageband. Maar……. helaas, de koffers van Daan en Fre kwamen helemaal niet. Wat een domper op een mooie korte vakantie voor Daan en Fre. Gelukkig kon niets de pret drukken en ze namen het voor lief. “Best fijn om onderweg niet te hoeven sjouwen met je koffer”.
Gelukkig zijn de koffers terecht en werden ze een paar dagen later netjes afgeleverd op hun huisadressen.